22 березня 2014 р.

Вишиванка коханому "Патріотична"

Ось і дочекався, нарешті, мій коханий, вишиванку з моїх рук. 
Все відкладала, відкладала її роками... Вже синочку восени другу вишити встигла, а Ману ніяк -(. 
І тут... 
Поштовх був, звичайно, відчутний - ще б пак, такі потрясіння в країні! Вирішила, що це знак! Прапори, стрічки, гасла, мітинги - все це миттєві зовнішні прояви патріотизму. 
Але вишиванка - це ще й красиво, надовго та й по-дорослому-) 




Відразу паззл склався! 
Так одного разу, ще взимку, гуляючи на рівненському Евромайдані, примітили ми затишну крамничку-ательє етнічної одягу. Зазирнули... 
Донька відразу загорілася там замовити сукню з машинною вишивкою на свій Випуск та вручення диплому. 
Я, звичайно, злегка образилася (для порядку)) і тут же втішилася - пригледіла там заготівку під ручну вишивку чоловічої вишиванки (фабрична сорочка зі вставками тканини-основи для вишивки). І фасончик, і розмірчік - все як треба! Така собі козацька сорочка: комір-стійка, "вільні" рукава без манжетів, розрізи з боків.


Практично за 2,5 тижні сорочка була готова! 
Тут я показувала процес.
А зараз обіцяю перед Всесвітом: відтепер буду вишивати сорочки частіше, відразу й не відкладаючи. Зараз у планах - вишиванка собі, коханій -))
А це для любителів макрофото самої вишивки і виворіт:
передня частина
поділ






Поділюся нюансами вишивки на таких сорочках-заготівках. 
1.Вишиваю я на пяльцах, тому для зручності запялювання тканини мені довелося наполовину розпороти рукава. По закінченні вишивання (до прання), я їх прошила по колишньому шву і опрацювала припуски оверлочним швом - навіть з вивороту це було практично непомітно. 
2. З коміром цей номер не пройшов. Стійка складалася з двох тканин - аїди і основний. Пороти всю конструкцію (а там ще мотузочки з китицями кріпилися) і потім зшивати після вишивки страшенно не хотілося. Тому я пристосувалася вишивати на руках, проколюючи голкою тільки шар аїди. Благо, роботи там небагато, навіть не встигла помучитися -))
3. Перед вишивати особливих труднощів не склало, - підпірнала то через горловину, то через поділ -)) Головне - китиці на зав'язочках й рукави закріпити білизняними шпильками, щоб не заважали при роботі -)).

32 коментарі:

  1. Яка краса! 2,5 тижні - оце так швидкість! Зі споду вишиванка має також гарний вигляд - я ще так не вмію( Але стараюся:)
    Цвітана, технічне питання. Комірець ти підпорювала, щоб вишити?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Люда, спасибі! Я призвичаїлася швидко вишивати) А з ідеальною виворотом можна швидко подружитися - це така захоплююча гра -))
      Технічні питання - ага ... забула розповісти. Піду доповню в тексті.

      Видалити
    2. Дякую, за технічні подробиці!

      Видалити
  2. Дуже гарно! Я в захваті. Також хочу таку заготовку.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Наталя, спасибі!
      Ти зрозуміла, про яку крамничку я писала? А то я назву забула. Якщо треба, пізніше черкну, бо скоро там кроїти і собі сорочку буду.

      Видалити
  3. Цветана, робота потрясаюча !!!!! Браво ! Вразив виворіт роботи. Мені колись говорили, що якість вишивання оцінюється, власне, виворітною стороною роботи. Фасон також неординарний, дуже сподобалися рукави.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Тетяна, спасибі!
      Так, щодо ідеального вивороту є у мене пунктик. Такий виворіт і натуральні матеріали (муліне, тканини) в подібних роботах, разом з моїми добрими думками під час вишивання, для мене є неодмінними умовами для створення справжнього оберега. Ну, я так міркую і щиро вірю в це -)
      Вишиваю я так тільки на речах, де виворіт може бути видний: серветки, сорочки, рушники (туди ж - скатертини, наприклад, і фіранки).
      Покрий сорочки вільний, близький до старовинних натільних рубах. Таку зараз і хотілося (не під піджак). У планах - сорочка з відкладним комірцем та манжетами (західна).

      Видалити
  4. Ух ты!!!! Красотища! А изноночка... ммм..

    ВідповістиВидалити
  5. Очень красивая вышиванка получилась! Оля, поздравляю тебя с завершением, а мужа - с обновкой! )))

    ВідповістиВидалити
  6. Вышиванка красивейшая! Аж самой захотелось вышивать:) Нам от племянника моего из Ивано-Франковска досталась в наследство, пока велика, не носим

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Лена, Оля, Наста, дякую вам за приємні коментарі!

      Видалити
  7. Дуже гарна робота!Мені кортить вишиванку почати хоч би для малого,а краще собі.Та не маю досвіду,де б повчитись?Можливо на такий тканині я б и спромоглась.Ти молодець!Читати твій блог мені стало цікавіше!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Оксана! -)
      Раджу тобі потренуватися на вишиванці для сина. Якщо у тебе проблеми з вибором тканини-основи або кроєм, то пошукай подібну фабричну сорочку, на якій можна вишивати. Зараз їх багато в крамничках для рукоділля та вишивки (і в інтернет-магазинах теж) і скрізь гарний асортимент для хлопчиків і чоловіків (нам завжди складніше догодити)))
      Успіхів, Оксана!

      Видалити
  8. Яка краса! Я хоч зробила вже кілька вишиванок, але з ідеальним виворотом так і не подружилась, хоч дуже стараюсь. Я на нього вже дивитись можу, але людям ще не покажеш :). Сорочка бездоганна! Тепер ще собі і все - справжня українська родина

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Олечка!
      Ставлення до вивороту у кожного особливе-)) Я зустрічала вишивальниць, які навіть картини, наприклад, вишивають з ідеальним виворотом. А є багато таких, які і при вишиванні рушників не заморочуються навіть акуратним виворотом (варто тільки подивитися на бабусині або музейні експонати)).
      Я ж вище писала - я вірю, що з ідеальним виворотом передаю речі оберегову силу і наділяю її своєрідним захистом.
      ... так, ще собі залишилося вишити.

      Видалити
  9. Цвітана, вийшло дуже гарно!
    Ото мене і трохи бентежить в готових сорочках-заготівках, що мабуть не дуже зручно шити в деяких місцях..

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Олю, спасибо!
      Ніколи не дізнаєшся, якщо не спробуєш -)) Мені з цією вишиванкою все виявилося не так страшно.
      Попробуй. Удачі!

      Видалити
  10. Олю, схиляю голову в мовчазному захопленні! Виворітна сторона мене просто вражає своєю акуратністю! Мої сестрички теж так вміють :-) А я - все більше переймаюся зовнішнім боком :-) (напевно, це тому, що я в шахи грати не вмію :-))) бо сестра моя каже, щоб так вишивати, потрібно вміти, як в шахах - прораховувати ходи наперед :-)))))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. =) Лариса, я в шахи теж ні разу не вмію -)) Так що, якщо хочеш, відкинь всі "проти" і вишивай (якщо у тебе є необхідність у такому вивороті).
      А траєкторію - так, доводиться прораховувати на багато кроків вперед (і ще щоб нитку часто не переривати - її ж ховати непомітно потрібно, я це на лицьовій частині вишивки роблю). Захоплююча справа, я тобі скажу! У чомусь навіть азартна. Чесно-)
      Спасибі, Лариса!

      Видалити
  11. Цветана, как же красиво, празднично и по-домашнему уютно получилось!

    ВідповістиВидалити
  12. Очень красивая!!! Спасибо за макрофото! Я его захомячила)))

    ВідповістиВидалити
  13. дуже гарна вишиванка! і коханому пасує ;)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Віка і Віка, Лариса! Я дуже старалася.
      Дякую, дівчатка! -)

      Видалити
  14. вышиванка, як у вас говорят, дуже гарна!!! но изнанка меня добила! высший пилотаж!
    для Ларисы Банчук (прально?) - дорогу осилит идущий - я к тому, что, как мне кажется, такие изнанки - это , конечно, гениально, но все-таки это еще и практика, практика и еще раз практика, да, Цветан?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Наташа, спасибо!
      ...Лариса Бащук, вышивальщица с опытом и мне кажется, она слегка лукавит -))
      Если честно, вышивать крестиком с идеальной изнанкой не очень сложно, - сложнее однажды настроиться и начать. Это только кажется, что там запредельное нечто) Лично мне сложнее было ознакомиться с МК процесса такой вышивки - изучить все фото и пояснения=). Потом руки сами всё делают ;)

      Видалити
  15. Вау какая вышиванка. Обалденть. Особенно впечатлила изнанка. Класс.

    ВідповістиВидалити
  16. неймовірна вишиванка, вітаю, Оля, дуже гарно!

    ВідповістиВидалити
  17. яка гарна! я теж мрію вишити для всієї родини вишиваночки, чоловік давно просить! але поки що схиляюся до думки щоб купити, хоча це не одне і те саме. Але де взяти стільки вільного часу ? ))

    ВідповістиВидалити
  18. Елена, Таня, Оксана,спасибо, девочки!
    Оксана, успіху тобі наважитися, вишити й порадувати чоловіка обновкою! -))

    ВідповістиВидалити
  19. Классная, конечно, идея с сорочками-заготовками, не надо мудрить ничего - очень удобно. Здесь на украинцах не видела раньше таких цветовых решений, были красно-черные вышивки обычно.. Сейчас, наверное, стало больше таких.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Да, Жанна, для тех, кто долго тянет с раскроем перед вышивкой сорочки - идея просто отличная! Я из таких, ага-))
      По поводу красно-черных вышиванок... ну это классика, так сказать. И такое цветовое сочетание характерно в основном для центральной части Украины (Надднипрящина, напр.). А вообще, для каждого этнического региона - свои расцветки и узоры -)
      При этом сейчас даже не всегда придерживаются традиционных орнаментов - стали широко использовать и новые техники ручной вышивки (новые шовчики), и цветовые сочетания, и используемые нитки (искусств.шёлк, напр.).
      Я же в этой сорочке постаралась придерживаться традиционных элементов (звезды-кресты) и расцветок для нашей местности.

      Видалити
  20. Гарно! :-) Мене завжди мучило питання, як комір вишивати на таких заготовках - тепер все зрозуміло - можна купувати і вишивати!

    ВідповістиВидалити

Зараз на сайті:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...